maandag 18 maart 2013

Wynplaas + Paarl

Dit weekend was een rustigere weekend en hebben we geen verre uitstappen gedaan.

Vrijdagavond zijn we vanuit Eversdal naar Paarl teruggekeerd. Dit ‘klusje’ was nog niet in 1, 2, 3 geklaard. We hadden een smsje gestuurd naar de andere meisjes dat we nog bij hen langs gingen komen omdat Anke op school nog hockeytraining had tot 5u. Omdat we er vanuit gingen dat de meisjes wel thuis waren, hadden we al onze koffers en zo uitgeladen alvorens aan te bellen… Helaas, ze waren er niet! Terug alles inladen en hop naar Klein Boishaai. Daar weer willen beginnen met uitladen. (Maar geen paniek, we leren hier snel uit onze ‘fouten’). Toch maar eerst eens aanbellen. Geen mens meer te bespeuren in Klein Boishaai. Toen belde Anke dat zij op Girls High zit. Aha, handig, daar moest Anel haar dochter gaan oppikken. Eenmaal in Girls High aangekomen, bleek het hockeyveld én de auto van Anke bovenaan op de berg te staan. Na heel wat trappen, zweetdruppels en gezucht waren we er dan eindelijk. En dat allemaal bij een goeie 35 graden!

Zaterdag gingen we normaal de Tafelberg beklimmen, maar Anke moest mee het hockeytoernooi begeleiden en niemand anders wou voor haar inspringen. J ‘s Middags zijn we met haar zussen en ouders naar een wijnplaats ‘Sadelberg- Spicey Road’ iets voorbij Paarl gereden. De wijnplaatsen hier kan je zien als een soort kleine parkjes waar vanalles te doen en te bezoeken is. Bij Sadelberg had je een pizzeria, een chocolaterie, een brouwerij, een grappa-makerij,… Daar hebben we een stukje pizza gegeten in het gras. @Niels, het leek daar precies op café congé, maar dan op de rand van een berg, met een fantastisch uitzicht en 27°C. ;-) Als dessertje bezochten we de chocoladebar waar je allerlei soorten chocolade kon proeven en kopen. (@ Raph: geen paniek, ik heb aan jou gedacht, hopelijk is het nog niet gesmolten tegen dan)

De rest van de middag en avond brachten we bij Anke door. Ankes zus en het kindje, Kara, van haar andere zus bleven hier een nachtje logeren. Pret verzekerd met Kara! Maar je rust is er ook wel aan. ;-)

Zondag hebben we een dagje bij de andere meisjes doorgebracht, bij Marinda. Daar hebben we ons reisje voor over twee weken besproken. Onze plannen zijn als volgt. Vrijdag 28 maart vertrekken we met onze auto (ligt al vast) naar Hermanus, stadje aan zee. Daar blijven we tot maandag 1 april. Maandag ‘s ochtends vroeg trekken we door naar Addo Elephant Park met een tussenstop in Mosselbaai om daar aan de zee te picknicken. Dinsdag bezoeken we dan het olifantenpark. In de late middag rijden we terug richting Paarl maar stoppen we nog een nachtje in Knysna (Neisnau uitgesproken). Om dan woensdag helemaal terug naar Paarl te rijden. De andere vakantiedagen bezoeken we nog eens Kaapstad en andere dingen die dichter  bij de deur zijn. Als ons reisje gepland was, besloten we een terrasje te gaan doen (het eerste hier in één maand tijd!!). ‘s Avonds hebben we met zijn allen nog iets gegeten (sushi, pizza en lasagne). Lekker!!