dinsdag 5 maart 2013

Eversdal (1)


Eerste dagen in Eversdal zijn wel wat wennen. Het lijkt alsof we een beetje tussen ‘de soep en de patatten’ op de school komen. Ze hadden geregeld dat we nu elke dag een hele dag bij een klas konden observeren. Maar wij vonden zelf dat we aan drie dagen observeren niet veel hadden. Dus hebben we de leerkrachten zelf aangesproken of we niet zelf een les mochten geven. Ze zijn er niet allemaal zo happig op omdat het volgende week toetsenweek is (einde kwartaal 1 komt in zicht). In de hogere graden (die meer aansluiten bij onze specialiteit :p) konden we nog niet observeren want deze zijn nog tot morgen op kamp. Vandaag ben ik dan gaan observeren in graad 4. Daar vroeg de leerkracht aan mij of ik zelf ook les mocht geven. Toen ik ja zei, reikte ze mij haar boek en vroeg: “Ken jij piktogrammen (soort grafiek)?” “En ik euhm ja als ik dat eens bekijk…” “Ok goed Katrien, bekijk het even en dan kan je het uitleggen als ze klaar zijn met hun oefening..” Dus zo gaat het hier J Lesgeven à la minute.

Gelukkig heb ik dan nog kunnen regelen dat ik morgen ook nog een lesje wiskunde en natuurwetenschappen mag geven. Voor de rest van de week weten we het nog niet. Er is heel veel te doen op de school komende weken.
Kamp voor grade 6 en 7, morgen komt er een dichter, donderdag is het wereldboekendag, vrijdag is het geen school maar een soort van inzamelactie (we snapten het niet zo goed). En volgende week is het toetsenweek. Daartussen proberen wij hier toch nog ons Noord-Zuidproject uit te voeren. Morgen heb ik al een skypemoment met meneer Surma en de leerlingen van 1B uit Berkenboom. Hopelijk kan ik dan volgende week een skypemoment met de leerlingen van hier erbij regelen.

Voor de rest gaat alles hier nog steeds goed. Het blijft hier warm, maar gelukkig hebben we nu een zwembad ;-) (een zeer koud wel, maar we klagen niet).


Nieuw Afrikaans quizje: 

Welke dieren zijn dit? (Morgen lesje natuurwetenschappen over de habitat van de dieren)
- Seekoei
- Kameelperd

Tot schrijfs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten