vrijdag 8 maart 2013

Eversdal (3)

Hello bloggers! Vandaag weer een stagedag op Eversdal. Het was een beetje een rommeldag (maar dat worden we hier stilaan gewoon :p ). De dag begon met een bijeenkomst in de grote zaal. Alle leerlingen mochten zich vandaag verkleden in hun favoriete personage uit hun favoriete boek, want het was “Wereldboekendag”. Daarna hadden ze één uurtje les. Één uurtje maar, want de 4de en de 5de periode was er alweer iets speciaals te doen. Dan ging het project ‘Big brothers & sisters’ door. Bij dit project worden alle leerlingen verdeeld in groepjes. In elk groepje zit een kind van elke graad. De kinderen uit graad 7 zijn de groepsleiders. Zij bespreken allerlei onderwerpen op een speelse manier. Die onderwerpen gaan over waarden en normen en het opkrikken van je zelfbeeld. Na de pauze heb ik zelf nog een lesje wiskunde gegeven. Deze les heeft Joselien een stukje gefilmd voor ons filmpje over Eversdal. Dit kunnen jullie bekijken op mijn andere blog noordzuidproject.blogspot.com. (Als we het vandaag upgeload krijgen.) Verder hebben we ons vandaag nog bezig gehouden met het monteren van het filmpje. Dit vraagt hier in Afrika heel wat geduld. ☺ Vanavond hoeven we niet zelf te koken. We zijn uitgenodigd door het gastgezin om samen met hen te eten. Ps: Het heeft hier vannacht geregend. ;-)

2 opmerkingen:

  1. Dag Katrien,
    met veel plezier en belangstelling blijven we je blogs lezen. Geweldig!
    Ik schreef net een lange reactie naar jou, maar die werd geweigerd... ( om reden van het gebruik van een naam en functie, denk ik). Ik vertel je later wel welke, maar het gaat om de persoon die op 15 april met jullie komt spreken.
    Ik wou je vooreerst erg danken voor al je inzet, je toewijding en je nuchtere kijk! Ik hoop dat je snel vaker les mag geven en jezelf kan bewijzen, en de kinderen kan helpen om sneller en beklijvender te leren.
    Lees jij aub ook eens mijn reactie op de blog van Joselien? Die geldt ook voor jou :-)
    Nog 'n baie lekker naweek vir julle en goede moed bij het voorbereiden van de volgende week!
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Paula

    Fijn dat jullie onze blog volgen en een reactie plaatsen. Ondertussen heb ik deze week toch al enkele lesjes mogen geven en heb ik gisteren geskyped met de Afrikaanse klas naar de Belgische klas. De leerlingen zijn razend enthousiast! Fijn om dat te zien.
    Joselien en ik zijn ook al aan het brainstormen over een nieuw project in Klapmuts. Als we het wat meer uitgewerkt hebben, zullen jullie er nog wel van horen. Ik heb Joselien haar bericht ook al gelezen.
    Veel groetjes aan Piet

    BeantwoordenVerwijderen