maandag 29 april 2013

The Funky Buddha – Spicey Route – Kaas & wijn fees


Dit weekend zat weer bomvol activiteiten en is weer voorbij gevlogen.
Vrijdagmiddag hadden de kleuterjuffen van Klapmuts een verrassings-afscheidsfeestje voor Nathalie georganiseerd. Eén van de Belgische studentes die hier vandaag vertrekt. De kleuterjuffen hier zijn echt wel een beetje gek, maar zorgen altijd voor een vrolijk boeltje hier. Ze hadden allerlei hapjes, taart en chipjes voorzien. Lekker smullen dus!
 
    Afscheidsfeestje Nathalie

‘s Avonds zijn we met al deze kleuterjuffen gaan dansen in ‘the club’. ’s Middags konden ze maar niet zwijgen over het dansen en de club en … onze nieuwschierigheid werd aangewakkerd. We hadden geen flauw idee waar we naar toe gingen :p Maar verwachtten ons wel aan een ‘zwarte plek’, zoals ze dat hier noemen. Om half 9 pikte Verosca ons op om samen naar de andere 3 meisjes te rijden en van daaruit naar ‘Bossa Nova’ te aan. Dit is een cafeetje op de grote baan van Paarl waar in het weekend veel jonge mensen iets komen drinken. Toen we binnenkwamen en Joselien vooraan in de rij liep, vroegen ze onze identiteitskaart. Ze geloofden eerst niet dat wij al meerderjarig waren! Schande! Joselien stak het op haar beugel en ging voortaan niet meer als eerste naar binnen. Daar hebben we nog wat gepraat en gewacht op de andere juffen. Toen onze glaasjes leeg waren, was het tijd voor de ‘echte clubs’. Enkele straten verder kwamen we aan bij ‘THE FUNKY BUDDHA’. Als je als meisje voor 22u aankomt, moet je geen inkom betalen en tussen 21u en 22u is het altijd happy hour. J

Toen we daar binnenkwamen, was het even wennen. Het was een zeer gezellige club, maar de mensen waren nogal opgekleed. De meisjes droegen korte kleedjes, hakken van wel 25 cm hoog… Daar stonden we met onze jeans, all stars of sandalen. Maar dit zou de sfeer niet verpesten. De juffen zijn geweldig! Hoe we het ook draaien of keren, de zwarte mensen hier hebben echt wel een ritmegevoel en kunnen shaken en schudden met hun billen zoals geen ander het kan. ;-) Tegen 1u waren Joselien en ik stikkapot (vooral ik). Elke dag liggen wij hier voor 22u in ons bed en staan we op om 6u. We zijn het niet meer gewoon om uit te gaan (we worden al wat ouder hé ;-)).

Zaterdagochtend waren we op weg naar het grote Kaas & Wijnfestival. Onderweg kwamen we bordjes tegen dat het voor vandaag uitverkocht was. Wij wisten helemaal niet dat het zo iets groot was en dat het je op voorhand kaartjes moest kopen. Toch wou Wilhelm nog eens proberen of we niet binnen geraakten op één of andere manier of we ergens door een tent konden binnensluipen. Helaas, dit pakte niet. Dus zijn we maar naar een andere wijnplaats getrokken en gingen we ’s avonds kaartjes bestellen voor zondag.
    Kijk hoe bruin ik al ben! 

Onze zaterdag hebben we dan doorgebracht op de wijnplaats ‘Spicey Route’. Hier waren we al eens eerder met Anke haar gezin. Joselien en ik hebben ons geïnstalleerd in het zonnetje en genoten van een heerlijke pizza, het lekkere weer en een frisse cola. Tegen 17u is Anke ons daar weer komen ophalen. ’s Avonds hebben we met zijn vieren een popcorn – filmavond gehouden. Best gezellig en precies zoals een echt gezin. J De film ‘The perks of being a wildflower’ is een echte aanrader. Moeten jullie zeker ook eens bekijken. Tegen 23u kropen we onder de wol.

Gisteren zijn we met zijn vieren naar het wijnfestival getrokken. Anke en Wilhelm hadden daar afgesproken met Kim (juffrouw Boishaai) en haar man. Joselien en ik hebben daar een hele dag wat rondgetrokken, lekker gegeten (weer té veel), verschillende soorten kazen en wijn geproefd, van het weer genoten,…

’s Avonds waren we uitgenodigd met Cornel om met alle studenten bij haar te komen ‘braaien’, omdat het het laatste weekend was dat we hier allemaal zijn. Maar daar geraken was makkelijker gezegd dan gedaan. Tegen 19u werden we bij haar verwacht. Tegen half 6 waren we thuis van het kaas & wijnfestival. Aangezien die wijnplaatsen nogal stoffig en zanderig zijn, wou ik mijn voeten nog eens wassen voor we naar Cornel gingen. Ik was net mijn voeten aan het afdrogen of ik hoorde onze buurman buiten roepen: ‘Wilhelm, Wilhelm, julle moet kom kuier, ons het nog brandewijn en hier is ’n klomp mense, kom gouw en vat die Belgiese studente saam!’ En hupla, geen 3 seconden later stond de buurman in mijn kamer en pakte mij mee. ‘Jy moet saam gaan!’ Ik werd als het ware ontvoerd door de buurman! Ik heb nog geroepen naar Joselien, maar deze kon alleen maar lachen. Ik heb nog geprobeerd terug naar binnen te gaan om schoenen aan te trekken toen Marius al riep: ‘Maak nie saak nie, iedereen loop kaalvoet.’ Ook dat uitvlucht werkte dus niet. Hij nam me mee naar de overkant van het straat en deed de deur van zijn huis open en plots zag ik 10 paar ogen op mij gericht. ‘Hier is dan die Belgiese studente’, zei Marius. ‘Euhm, hallo almal…’


Toen zette Marius mij nog voor schut ook, plots riep hij: ‘Hoe kom jy het geen skoene aan, jy voel jou hier baie thuis, watter mens kom nou kaalvoet???’ En toen schoten ze allemaal in de lach. Wat een dolle pret met die Afrikaners hier! (Om even de situatie te schetsen, het was 18u ’s avonds, ze waren al aan het ‘kuieren’ van om 10u ’s morgens en ik denk dat je de lege flessen brandewijn niet meer op 1 hand kon tellen… ;-) ) Maar al bij al was het daar nog best gezellig en werd ik al snel vergezeld door Joselien, Anke en Wilhelm (allemaal mét schoenen). We zijn daar een drietal kwartiertjes gebleven en dan was het tijd om naar Cornel te vertrekken. Ook daar werden onze maagjes weer goed gevuld: kreeftjes als voorgerecht, hoenerbraaie met aardappeltjes, rijst, pompoen, boontjes,… en als dessert een heerlijke ‘pudding’. Moe en voldaan keerden we naar huis toe en vielen onmiddellijk in slaap.

Vandaag is de laatste stageweek begonnen. Het zal hier nu zeker snel voorbij gaan. Onze dagen zijn nog gevuld met een aantal lessen, het dansproject, papieren invullen… Woensdag is het geen school en dit weekend houden we een grote straatbraaie ter ere van de verjaardag van Wilhelm, de buurman en buurvrouw en nog wat vrienden van Wilhelm. We zijn benieuwd hoe het dan zal aflopen… ;-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten