dinsdag 26 februari 2013

Stage @ Klapmuts



Stage:
Gisteren was het de eerste dag dat we stage liepen in Klapmuts. Ik heb de hele dag lessen wiskunde geobserveerd en hier en daar al wat geholpen. Vandaag geef ik zelf mijn eerste les: De optelling van breuken. In het Afrikaans! Ik ben benieuwd of de leerlingen mij zullen verstaan. Deze morgen heb ik geholpen in de computerklas. De school werkt met een programma ‘EduMatic’ dat allerlei oefeningen aanbiedt. Op die manier kunnen de leerlingen veel meer oefeningen maken dan in de klas. Sommigen maakten er wel 100. Tijdens een lesuur in de klas zijn dat er maar 4 of 5. Ze verliezen hier tijdens de lessen enorm veel tijd met het overschrijven van bordschema’s.

Vrije tijd:
Gisteren was het hier ontzettend warm, té warm. Het was minstens 36°C. In Klapmuts is er nergens airco. Kleine klaslokalen, 50 leerlingen,… broeiend heet dus! We keerden dan ook met barstende hoofdpijn naar huis. Zelfs de plaatselijke bewoners vonden het gisteren te warm. Gelukkig geeft onze gastvrouw om maandagmiddag zwemles in de school in Paarl en mochten wij na haar les ook even een verfrissende duik nemen.

Vanavond gaan we met zijn allen ergens gaan eten ter ‘afscheid’ van Piet en Paula. Zij vertrekken morgen weer naar België. Daarvoor gaan we naar het zwemgala in Paarl. Dit is een wedstrijd tussen zwemmers van verschillende scholen. We zijn benieuwd hoe dat gaat zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten